preloader-image

Mountainbikeparadijs Bergstraße-Odenwald

Copyright Eye Icon© Karl René Koch

Mountainbikeparadijs Bergstraße-Odenwald

Ten zuidoosten van Frankfurt, tussen Darmstadt en Heidelberg, ligt het nieuwe mountainbikeparadijs Bergstraße-Odenwald. Twee mooie rivierdalen - in het oosten het Maindal en in het zuiden het romantische Neckardal - omgeven de regio.

In het westen lopen de zonovergoten wijngaarden van de Bergstraße steil naar beneden af naar de vlakke Rijnvlakte. Grasland met kleurige fruitbomen, gevarieerde bossen, geheimzinnige rotsblokken en prachtige vakwerkhuizen vormen samen een afwisselend landschapsmozaïek.

Hier vindt u fantastische mountainbikemogelijkheden voor zowel de hobbyfietser als de sportief ambitieuze mountainbiker. De natuurparken hebben maar liefst 40 mountainbikerondjes van 17 tot 54 kilometer lang aangelegd, die ook gecombineerd kunnen worden. Er zijn plannen voor nog meer routes. Op de berghellingen lokken flowy tracks en pijlsnelle trails, in de dalen relaxte stukken - alles is perfect bewegwijzerd en ook digitaal beschikbaar! Wie even wil pauzeren, pakt een terrasje of steekt aan bij een gezellig café-restaurant, verfrist zich bij onze bronnen of bekijkt sprookjesachtige ruïnes en andere highlights langs de route.

Een fantastische route voor sportieve mtb'ers op de Bergstraße is de Heppenheimer mountainbiketour met 23 kilometer en 570 hoogtemeters. Deze begint in het prachtige oude centrum van de vakwerkstad en gaat door wijngaarden met schitterende uitzichten steil bergaf richting Starkenburg Hier hebt u een fantastisch uitzicht over de stad en op de zijdalen van het Odenwald. Langs een bergketen fietst u door groene gemengde bossen naar de Krehberg, het hoogste punt van het Vorderer Odenwald met grandioos uitzicht over de Rijnvlakte. De terugweg gaat pijlsnel bergaf door de wijngaarden.

De zeer trailrijke mountainbikeroute Michelstadt voert met 25 kilometer en 750 hoogtemeters door het hart van het Odenwald. In totaal 13 spannende trailstukken met alles wat een mountainbiker zich kan wensen, zorgen voor fietsplezier: natuurlijke pump-tracks, kombochten, switchbacks, kleine sprongen, nu eens wat snellere stukken, dan weer langzamere - hier wordt alles geboden.

De inspanning kan worden beloond met een duik in het verfrissende water van het bosbad en een bezoek aan een van de gezellige restaurants in de prachtige oude binnenstad.

Onze nieuwe, gratis overzichtskaart 'Mountainbike-Touren Bergstraße-Odenwald' is handig bij het plannen en bevat een overzicht van alle routes. Wij wensen u veel fietsplezier.

Contact & Informatie

Odenwald Tourismus GmbH